Pages

Friday, 31 May 2013

Bukit Tabur Taman Melawati

Kelmarin Ahad ada mendaki Bukit Tabur dekat Taman melawati sana. Saje isi masa lapang. Ingatkan nak isi masa lapang dengan pergi muzium tapi tulah.. Mendaki juga yang dipilih. Kejup kejup.. Pergi Muzium? Biasalah budak skema macam aku memang suka pergi muzium. Kbai.

Ini percubaan pertama aku sebenarnya naik Bukit Tabur. Ala lagipun dah lama sangat tak mendaki. So lepaskan gian sekali sekala apa salahnya. Pergi memanjat pun berdua je. Ingat lepas ni nak pergi lagi, nak habiskan apa yang ditinggalkan dekat Bukit Tabur ni.

Secara pukul rata, kira ok lah Bukit Tabur ni. Taklah tinggi sangat. Kalau laju sejam setengah ke dua jam sampailah. Laluan pendakian kebanyakkan berbatu. Nasihatnya hati-hati. Kalau jatuh terhentak kepala dulu, bikin naya je. Yang pasti gembira bila dapat mendaki!




Thursday, 28 March 2013

Tahukah Anda

Deras tapak melangkah. Tanah sendiri pun rasa bingung bila terkena hentakkan yang begitu. Bukan mahu tergesa-gesa tapi sudah terpaksa bagi mengelak diri dari terlambat menjadi manusia yang ketinggalan dalam mendapatkan objek biru itu. Acap kali bila tiba saja yang baru, lekas-lekas manusia berebut-rebut hingga tiada nilai kemanusiaan dalam diri....

Tahukan anda manusia tidak akan mati sekiranya tidak menjamah nasi berhari-hari lamanya. Manusia itu cuma bersikap mengada dan songeh yang terlebih.

Tahukan anda air yang dibawa bersama-sama dari rumah dapat membuatkan anda menabung sekurang-kurangnya dua ringgit sehari.

Tahukah anda bila marah menguasai diri, orang disekeliling anda itu kelihatan seperti seekor semut.

Tahukah anda orang yang buta masih mampu memandu kereta kerana orang tersebut cuma buta sebelah mata sahaja.

Tahukah anda berfikir itu sesuatu benda yang sukar dan segelintir saja yang suka akannya.

Tahukan anda yang saya cuma buang masa di sini untuk menghiburkan hati buat seketika. Sekian.

Saturday, 26 January 2013

Silverchair - Miss You Love


Millionaire say
Got a big shot deal
And thrown it all away but
But i'm not too sure
How i'm supposed to feel
or what i'm supposed to say
But i'm not, not sure
Not too sure how it feels
To handle every day
And i miss you love

Make room for the prey
'Cause i'm coming in
With what i wanna say but
It's gonna hurt
And i love the pain
A breeding ground for hate but..

I'm not, not sure
Not too sure how it feels
To handle everyday
Like the one that just past
In the crowds of all the people

Remember today
I've no respect for you
And i miss you love
And i miss use love

I love the way you love
But i hate the way
I'm supposed to love you back

It's just a fad
Part of the teenage angst brigade and
I'm not, not sure
Not too sure how it feels
To handle everyday
Like the one that just past
In the crowds of all the people



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...