Posts

Showing posts from 2013

Bukit Tabur Taman Melawati

Image
Kelmarin Ahad ada mendaki Bukit Tabur dekat Taman melawati sana. Saje isi masa lapang. Ingatkan nak isi masa lapang dengan pergi muzium tapi tulah.. Mendaki juga yang dipilih. Kejup kejup.. Pergi Muzium? Biasalah budak skema macam aku memang suka pergi muzium. Kbai.
Ini percubaan pertama aku sebenarnya naik Bukit Tabur. Ala lagipun dah lama sangat tak mendaki. So lepaskan gian sekali sekala apa salahnya. Pergi memanjat pun berdua je. Ingat lepas ni nak pergi lagi, nak habiskan apa yang ditinggalkan dekat Bukit Tabur ni.
Secara pukul rata, kira ok lah Bukit Tabur ni. Taklah tinggi sangat. Kalau laju sejam setengah ke dua jam sampailah. Laluan pendakian kebanyakkan berbatu. Nasihatnya hati-hati. Kalau jatuh terhentak kepala dulu, bikin naya je. Yang pasti gembira bila dapat mendaki!



Tahukah Anda

Deras tapak melangkah. Tanah sendiri pun rasa bingung bila terkena hentakkan yang begitu. Bukan mahu tergesa-gesa tapi sudah terpaksa bagi mengelak diri dari terlambat menjadi manusia yang ketinggalan dalam mendapatkan objek biru itu. Acap kali bila tiba saja yang baru, lekas-lekas manusia berebut-rebut hingga tiada nilai kemanusiaan dalam diri....
Tahukan anda manusia tidak akan mati sekiranya tidak menjamah nasi berhari-hari lamanya. Manusia itu cuma bersikap mengada dan songeh yang terlebih.
Tahukan anda air yang dibawa bersama-sama dari rumah dapat membuatkan anda menabung sekurang-kurangnya dua ringgit sehari.
Tahukah anda bila marah menguasai diri, orang disekeliling anda itu kelihatan seperti seekor semut.
Tahukah anda orang yang buta masih mampu memandu kereta kerana orang tersebut cuma buta sebelah mata sahaja.
Tahukah anda berfikir itu sesuatu benda yang sukar dan segelintir saja yang suka akannya.
Tahukan anda yang saya cuma buang masa di sini untuk menghiburkan hati buat …

Silverchair - Miss You Love

Image
Millionaire say Got a big shot deal And thrown it all away but But i'm not too sure How i'm supposed to feel or what i'm supposed to say But i'm not, not sure Not too sure how it feels To handle every day And i miss you love
Make room for the prey 'Cause i'm coming in With what i wanna say but It's gonna hurt And i love the pain A breeding ground for hate but..
I'm not, not sure Not too sure how it feels To handle everyday Like the one that just past In the crowds of all the people
Remember today I've no respect for you And i miss you love And i miss use love
I love the way you love But i hate the way I'm supposed to love you back
It's just a fad Part of the teenage angst brigade and I'm not, not sure Not too sure how it feels To handle everyday Like the one that just past In the crowds of all the people